Görünen Köyün Kılavuzu: Beklerim

22 Ekim 2016 Cumartesi

Beklerim

Ömrüm boyunca bir yol aradım. O yolun başındayım şimdi. Gitmeye gitmeye durduğum. Oysa ilk gelişim su'yun peşineydi.
O ki ne yapıp eder de bulurdu yolunu.
Adı konmamış erguvanların hatrınaydı ilk gelişim. Çakıllığına taşların.
Yıllarca arayıpta, unuttuğum.. Sonunda. Su'yu buldum.
Kirliydi ya da kirletilmiş, balçık, bozuk ve bayağı.
Şimdi Butimar* tutupta boğazımdan ayaklarıyla ve gözlerimi oysa, içmeyeceğim suyunu ey hayat!
Dağların eteklerini havalandıran rüzgar gibi yalnız başımayım.
Esipte gürlediğim kendime.
İçimde çarptığım taşların oyuklarından bir yol, oluklarımdan aklım akıyor boşluklarına..

Kalbim çocukken kırdığım camların sesinden korkupta uyanmış gibi ürkek.
İlk düşüşün şaşkınlığı gibi acıyor.
Sevgim mi?
O da dünün yağmurudur, şimdi kimse ıslak ona sor.
Ben kurak bir toprağım bilmiyorsun.
Gene de yalnız sana yağmak isterim.

Ben bir kuşun gözcüsüyüm. Ki o beni kurtaracaktır yalnız.
Filizlenmemiş bir ağacın başında bekliyor beni, biliyorum.
Bir kanadı kırık belki, belki dökük tüyleri, gözlerinden biri kördür..
Ama bütün suyu içip ırmağın bitiminde ki, yeni bir çağlayan gibi haykıracak ve,
                                                                               biliyorum.

O kuş gelip bir gün omzuma konacak.

                             M' Caner ÖZÇELİK





*Butimar bir kuştur, deniz kıyısına çöker, denizin bir gün kuruyacağını düşünür, bu tasa yüzünden de su içmez hiç.
**Butimar 'ın tanımı : Sâdık Hidâyet 'in Kör Baykuş isimli eserinden alıntıdır.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ellerin dert görmesin.