Görünen Köyün Kılavuzu: İsterim

11 Ekim 2015 Pazar

İsterim

 İsterim. İstedim. Bir anlatsam, hislerim.

 Hiç bir anlam arayışında değilim. Olmadım. Olamadım.
 Beklediğim hiçbir şey yok. Belki biraz erken gelmişim, hepsi bu.

 Sonunda istediğim bir şey var, olmak. Bu anlamsız düzenin, mantık sınırlarımıza uymayan ama inkar edilemez bir gerçeklik ile mantıklı olmasını anlıyorum. Gerçekten. Evrenin başarısız olduğu bir yaratım olabiliriz. Belki de başarısızlık tamamen bize hissedilen güveni boşa çıkarmamız ile alakalıdır, bilemiyorum. Çünkü yalanız. Oysa istediğim yalnızca 'iki eliydi yalansızın*'. Bu yüzden ağzımdan çıkmaz, yüreğimde aklımda barınmaz yalan. İnanmayan açsın baksın. Kilitsizim. 
 Olmak istediğim bir şey var, sonunda. Sonumuz da. Anlam arayışında anlamsızlaşan ahmaklığımız bir gün elbet bitecek. O günü ben getirmek istedim. İsterim. Bir anlatmak isterim. Bir susmak. Bilirim. Bilemeye de.

  Benim mabedim kendi aklımdır.**
İnandığım yüce ise, doğa.
Belirsiz ki, bir amaç için yaratılmışız. Hah. Hani anaç doğa? Peki babaç? Ah bunlara bırakılır mı hiç pabuç. Ne o olmadı mı? Oysa ben olsun istedim. Kendimi. Olmak istedim.

 İstediğim bir şey var olmak, sonunda. Kapkara kocaman bir delik.
Belli ki yetişmeyecek kollarım.***
 Hepinize yetmek için bir delik olmak isterim, koca kapkaraman bir delik. 

 Hepinizi, hepimizi, tüm bu kini, nefreti, yalanı.. Ve sonunda artık hiç önemi kalmayan kendi-doğruyu, kendi-yanlışı.. Yutmak isterim. Kendimce inandığım tanrı-doğayı. Doğanın Tanrı olacağı yok ya. Doğurulmamış Tanrı. Doğrulmamış hiç. Belli ki yoğrulmamış. Ben ise kocaman bir kapkara delik, her bir şeyi yutmak isterim, yorulmadan.

Yok olalım.
İsterim.****
Bir daha doğ(u)rulamadan.

Mustafa Caner ÖZÇELİK


----------

*Özdemir Asaf ARUN ;
Ah, ben sana sende hep inan
/mak istemiştim/ aradım bulmasız,
Ölümsüzün, yalının, yalansızın
İki elini.

**Thomas PAINE ;
Benim mabedim kendi aklımdır.

***Özdemir Asaf ARUN ;
Tüm dünyayı kucaklamak istedim,
Kollarım yetmedi.

****Fernando PESSOA
Ben hiçbir zaman hiçbir şey olmak istemem.
Ben hiçbir zaman hiçbir şey olmak isteyemem.
Ben hiçbir zaman hiçbir şey olmak istemeyeceğim.
Ama bende dünyanın tüm hayalleri var.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ellerin dert görmesin.